close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרב יוני לביא- מה לענות לבן שרוצה לגלוש לחוסר צניעות

הרב יוני לביאיז חשוון, תשפג11/11/2022

שאלה מהורים- הבן רוצה שנפתח לו את החסימה, במיוחד בשביל לצפות בחוסר צניעות...

תגיות:
צילום: freepik
שאלה: שלום וברכה. אני מאוד דתיה, בעלי רק שומר שבת ומקדש, כך שאני לא יודעת להגדיר אותנו. ילדינו, לצערי הגדול, כולם מלבד 2 מתוך 8, חילונים.
בני בן ה-15 מבקש שנפתח את ההגנה של רימון על מנת שיוכל לצפות בדברים לא צנועים... הוא לא מבין מה הבעיה. ניסיתי לומר לו שזה בניגוד לתורה ויפגע בו נשמתית ואחר החתונה והוא מבקש תשובה יותר משכנעת אשמח לעזרתכם
אמא

תשובה: אמא יקרה.
ראשית, חשוב לגבש עמדה חינוכית אחידה משותפת בינך לבין בעלך. כדי לעמוד מול הרצונות של הבן עליכם לעמוד יחד משוכנעים מאחורי אותה אמירה.

שנית, חשוב להבין שההתנגדות לצפייה בפורנוגרפיה אינה נובעת רק ממניעים דתיים ומסיבות רוחניות (שכנראה לא כל כך מדברות אל הבן שלכם כרגע) אלא מסיבות אנושיות יסודיות יותר שכל אדם חילוני מוסרי בר-דעת אמור להסכים להן.

מדובר בתעשייה אכזרית ונצלנית שמתבססת על סחר בנשים ועוסקת באובססיביות בהחפצה ובהצגת הקשר המיני בין איש לאיש כמעשה חייתי המנותק ממערכת רגשית וממחויבות. מחקרים רבים מדברים על הנזק שעלול להיגרם לבני נוער שטרם חוו קשר זוגי ומיני אמיתי ויפגשו זאת בפעם הראשונה בצורה מעוותת ועקומה דרך עולם הפורנוגרפיה. הדבר עלול לגרום יצירת דימוי גוף שלילי, תסכולים תפיסות מעוותת של מיניות וכמובן התמכרות הרסנית.

תוכלו לנסות להסביר לבנכם את הדברים כמיטב יכולתכם, אבל קחו בחשבון שסיכוי גבוה שהוא ידחה אותם על הסף ויאמר: 'שטויות, אתם סתם מגזימים', 'כל החברים שלי רואים את זה ולא קורה להם כלום' וכדו'.

בסופו של דבר תצטרכו להיות נחושים בעמדה שלכם שאין אופציה לגלישה ללא סינון מינימאלי, כמו שלא בא בחשבון מבחינתכם עישון סמים או נהיגה ללא רישיון.

אם יגיע שלב בו תרגישו קושי בעמידה מולו בתחום הזה או באחרים שווה להתייעץ עם מנחה הורים כיצד לחזק את הסמכות שלכם ואת ההתנהלות החינוכית מולו.

בהצלחה!
הרב יוני לביא
מראשי ארגון קהלים ומרבני ברקאי ורב מוקד חברים מקשיבים
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה